Kan vi hjælpe dig?

Find svar på dine spørgsmål om Swipp her på siden eller kontakt os.

Kundeservice

Du er altid velkommen til at ringe eller skrive til Swipp Kundeservice:


70 30 19 30 kundeservice@swipp.dk

Åbningstider:

Mandag-fredag kl. 8-20
Lørdag-søndag kl. 11-17

Spørgsmål og svar om Swipp

  • Tilmelding
    • Hvordan tilmelder jeg mig?

      Du skal downloade Swipp-appen fra App Store, Google Play eller Windows Store og tilmelde dig i Swipp-appen med NemID. 

    • Hvad er kravene for at blive tilmeldt?

      Du kan bruge Swipp, hvis du er fyldt 15 år, har dansk CPR-nr. og NemID samt en konto, som du frit kan hæve og indsætte penge på i et pengeinstitut, der tilbyder Swipp. Du skal også have en e-mailadresse. Desuden skal du have en smartphone med iOS-, Android- eller Windows Phone-styresystem.

  • Brug
    • Hvad koster Swipp?

      Det er gratis at hente og downloade Swipp-appen. Det pengeinstitut, som du indgår din Swipp-aftale med via appen, bestemmer, hvilke gebyrer der evt. er tilknyttet brugen af Swipp. Du kan finde oplysninger om eventuelle gebyrer på dit pengeinstituts hjemmeside. 

    • Hvor kan jeg betale med Swipp?

      Du kan betale med Swipp hos tusindvis af erhvervsdrivende, og der kommer hele tiden nye til. Kig efter Swipp-skiltet: ”Her kan du betale med Swipp” i de fysiske forretninger. Eller se efter "Swipp" som betalingsmiddel i webshops, når du kommer frem til betalingsområdet.

    • Hvordan overfører jeg penge til andre Swipp-brugere?

      Du åbner Swipp-appen med din personlige PIN-kode. Herefter indtaster du beløbet og det mobilnummer, du vil swippe til – evt. fra din kontaktliste. Du har også mulighed for at skrive en besked til den, du swipper til. Derefter kan du gennemføre overførslen, hvorefter både du og modtageren får en bekræftelse.

    • Hvordan trækkes pengene, når jeg overfører til en anden bruger eller betaler i en butik?

      Pengene trækkes altid direkte fra din konto, når du godkender en overførsel/betaling. Din saldo kontrolleres automatisk i betalingsøjeblikket, og derfor kan du ikke overføre/betale mere, end du har til rådighed på din konto. 

    • Hvordan anmoder jeg om penge?

      Du kan anmode andre brugere om at overføre penge til dig ved at åbne Swipp-appen med din personlige PIN-kode. Vælg beløb og det mobilnummer, du vil anmode om penge, og gennemfør anmodningen. Du kan kun anmode andre brugere, der har taget Swipp-appen i brug. På din aktivitetsliste i appen kan du altid se status på din anmodning. 

    • Hvordan betaler jeg i en butik?

      I Swipp-appen vælger du ”Betal”. Følg herefter de instruktioner, som den erhvervsdrivende giver dig. Er den erhvervsdrivende tilmeldt med et mobilnummer, får du oplyst dette. Du skal selv indtaste mobilnummeret og det beløb, du skal betale. Du har også mulighed for at skrive en besked til modtageren, fx angive et fakturanummer. Er den erhvervsdrivende tilmeldt med en scanner-løsning, skal du fremvise din scan-selv-kode ved kassen. Når kassemedarbejderen har scannet din kode, skal du bekræfte betalingen i Swipp-appen. 

    • Hvordan betaler jeg med Swipp, når jeg handler på nettet?

      Når du er klar til at betale i webshoppen, vælger du "Swipp" som betalingsmetode. I det lille vindue, der kommer op på skærmen, indtaster du det mobilnummer, der er koblet til din Swipp-aftale. Herefter godkender du betalingen i Swipp-appen - og så har du afsluttet dit køb. Købsbeløbet reserveres på din konto, men trækkes først, når webshoppen sender varen. I din Swipp-app kan du altid se, hvilket beløb du har godkendt.

    • Hvorfor skal jeg bruge Swipp fremfor mit betalingskort, når jeg handler på nettet?

      Når du betaler med Swipp i en webshop, slipper du for at finde dit betalingskort frem og indtaste kortnummer, udløbsdato m.m. Du skal kun indtaste dit mobilnummer, og godkende betalingen i din Swipp-app på mobilen eller din tablet.

      Ved køb af rejser eller lignende, hvor der er aftalt forudbetaling, kan det stadig være en fordel at bruge fx VISA eller MasterCard.

    • Koster det et gebyr at betale med Swipp?

      Dit pengeinstitut kan vælge at opkræve et gebyr jf. dets normale prisliste. Hvis det er tilfældet, vil gebyret fremgå på skærmbilledet som gebyr i Swipp-appen, inden du godkender betalingen. Gebyret opkræves dog separat af dit pengeinstitut og indgår derfor ikke i det beløb, som du godkender i Swipp-appen.

    • Koster det et gebyr at betale med Swipp, når jeg handler på nettet?

      Webshoppen kan altid (uanset om du betaler med betalingskort eller mobilen) vælge at lægge et gebyr på din betaling, som svarer til det beløb, som webshoppen selv bliver afkrævet for at gennemføre betalingen. Hvis webshoppen opkræver et gebyr, skal den oplyse dig om det, før du godkender din betaling. Webshoppens eventuelle gebyr vil i så fald være en del af det samlede købsbeløb, som du godkender i Swipp-appen, og som bliver trukket fra din bankkonto.

      Hvis dit pengeinstitut har valgt at opkræve et gebyr, jf. deres normale prisliste, vil gebyret fremgå på skærmbilledet som gebyr i Swipp-appen, inden du godkender betalingen. Gebyret opkræves dog separat af dit pengeinstitut og indgår derfor ikke i det beløb, som du godkender i Swipp-appen.

    • Kan jeg tilbagekalde en Swipp overførsel, når jeg har godkendt den?

      Nej, når du har godkendt en Swipp-overførsel, kan den ikke trækkes tilbage.

    • Hvor lang tid går der, før pengene er på kontoen, når jeg swipper?

      Swipp-overførsler sker indenfor få sekunder, når der er tale om transaktioner mellem private brugere og organisationer tilmeldt med en 4-cifret kode eller betalinger til erhvervskunder tilmeldt med et mobilnummer. Ved betalinger, der foretages med scan-selv-kode, sker overførslen senest den efterfølgende bankdag.

    • Hvordan kan jeg følge med i mine betalinger?

      I aktivitetslisten i Swipp-appen kan du se dine aktiviteter – både transaktioner, der er afsluttede (betalt, afvist, annulleret), og transaktioner der afventer behandling af dig eller én, du har anmodet om penge. I din net- eller mobilbank vil du også altid kunne se alle gennemførte transaktioner.

    • Hvor meget kan jeg overføre/betale for (beløbsgrænse)?

      Du kan p.t. maksimalt overføre 50.000 kr. pr. dag - uanset om du handler i en fysisk butik eller på nettet. Dog aldrig for mere end du har til rådighed på din bankkonto. Når du opretter en ny Swipp-aftale, er din beløbsgrænse automatisk sat til 50.000 kr., men du kan under ”Indstillinger” selv angive en lavere beløbsgrænse. Hvis du kun ønsker at kunne modtage penge, skal du sætte din daglige beløbsgrænse til 0 kr.

    • Kan jeg overtrække min konto med Swipp?

      Der er altid dæknings kontrol, når du swipper, så du kan ikke overføre/betale mere, end du har til rådighed på din konto. 

    • Fungerer Swipp også på min tablet?

      Ja. Du skal bare downloade Swipp-appen til din tablet og "hente" din Swipp-aftale, ved at indtaste det samme mobilnummer og Swipp PIN-kode, som du anvender på din mobiltelefon. Du vil i forløbet modtage en aktiveringskode (engangskode) på din mobiltelefon.

    • Kan jeg bruge Swipp, hvis jeg har arbejdsgiverbetalt telefon?

      Ja, du kan godt anvende Swipp med en arbejdsgiverbetalt mobil og mobilnummer, da du knytter din egen bankkonto og identitet til Swipp-aftalen. Husk at du selv skal ændre mobilnummer, hvis du ikke længere har råderet over det mobilnummer, du har tilmeldt – fx fordi du skifter job.

    • Kan jeg bruge Swipp-appen til Windows Phone til kontaktløs mobilbetaling?

      Vi har i første omgang valgt at udvikle Windows Phone-appen med de gængse Swipp-funktionaliteter, som gør, at man kan anmode og overføre penge til andre Swipp-brugere og betale i stort set alle de forretninger, der i dag tager imod Swipp-betalinger. I forhold til kontaktløs betaling – som netop er blevet tilgængelig på hhv. iOS- og Android-telefoner – følger vi brugernes behov og efterspørgsel tæt og udvikler opdateringer derefter.

    • Hvorfor kan jeg ikke bruge Swipp-appen på min Windows Phone (version under 8.1)?

      Det har desværre været nødvendigt at lave en skæring et sted, fordi der er stor udskiftning og udfasning af telefoner og styresystemer på markedet. Mindre end 0,07% af telefonerne kører på ældre versioner af Windows, og derfor er det meget få brugere, der bliver berørt.

  • Indstillinger
    • Hvordan retter jeg mine Swipp-brugeroplysninger?

      Du åbner Swipp-appen med din personlige PIN-kode og vælger ”Indstillinger”. Her kan du rette dine Swipp-brugeroplysninger. Bemærk, at hvis du vil flytte din Swipp-aftale til et andet pengeinstitut, sker der rent teknisk en sletning af din nuværende Swipp-aftale og en oprettelse af en ny. Det betyder, at du mister al historik i din aktivitetsliste i Swipp-appen. 

    • Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skifter mobilnummer?

      Når du skifter mobilnummer, skal du opdatere din Swipp-aftale med det nye nummer. Du skifter nummeret direkte i Swipp-appen under "Indstillinger". Du skal bekræfte ændringen af mobilnummeret med en aktiveringskode og kan derefter fortsætte som normalt. Det er vigtigt, at du altid ajourfører oplysninger om dit mobilnummer, da det er dét, der identificerer dig i Swipp-aftalen. Hvis du får nyt mobilnummer, og dit gamle nummer overtages af en anden, som herefter tilmelder sig Swipp, vil din aftale blive overskrevet (og udgå), og du skal melde dig til igen.

    • Hvordan ændrer jeg den konto, jeg Swipper fra?

      Du åbner Swipp-appen med din personlige PIN-kode og vælger ”Indstillinger”. Her kan du vælge mellem dine tilgængelige konti.

    • Slettes min Swipp-aftale, hvis jeg afinstallerer Swipp-appen?

      Nej, din Swipp-aftale slettes ikke, hvis du afinstallerer Swipp-appen. Du vil fortsat kunne modtage Swipp-overførsler. 

  • Fakta
    • Hvad er Swipp?

      Swipp er en nem og sikker mobilbetalingsløsning. Med Swipp kan du som privat bruger:

          •    Overføre penge til andre tilmeldte brugere
          •    Anmode om penge fra andre tilmeldte brugere
          •    Betale med Swipp hos en lang række erhvervsdrivende og herunder betale i butikker
          •    Få et hurtigt overblik over alle dine transaktioner

      Din Swipp-app vil løbende blive udbygget med nye attraktive tilbud og muligheder som fx betaling i netbutikker.

    • Hvem står bag Swipp?

      Swipp er et selvstændigt selskab stiftet i samarbejde mellem Nordea Bank Danmark, Nykredit Bank, Sydbank, Jyske Bank, Arbejdernes Landsbank, Spar Nord Bank og Lokale Pengeinstitutter. Således står næsten alle danske pengeinstitutter samlet bag Swipp. Ambitionen er at blive danskernes og virksomhedernes fortrukne betalingsløsning. 

  • Sikkerhed
    • Er Swipp en sikker løsning?

      Sikkerhed er helt afgørende for Swipp, og på alle relevante parametre har Swipp samme sikkerhed, som du kender fra dit pengeinstitut. Når du tilmelder dig Swipp, skal du anvende NemID. Alle dine data opbevares sikkert. Swipp og pengeinstitutterne overvåger kontinuerligt sikkerheden og kan gribe ind, hvis der observeres noget mistænkeligt. For at kunne swippe til andre, se dine aktiviteter eller ændre dine indstillinger skal du først logge ind i Swipp-appen med din selvvalgte 4-cifrede PIN-kode. Husk altid at opbevare din PIN-kode og din mobiltelefon hver for sig. Vi anbefaler desuden, at du bruger en låsekode på din mobiltelefon, og at du passer godt på telefonen. 

    • Er det sikkert at betale med Swipp, når jeg handler på nettet?

      Ja. Når du betaler med Swipp på nettet, skal du ikke indtaste dine kortoplysninger eller andre personlige oplysninger, der kan misbruges. Det eneste du skal indtaste, er dit mobilnummer. Det gør du direkte i det lille vindue, der kommer op, når du vælger Swipp som betalingsform. Købet accepteres først, når du selv godkender beløbet i din Swipp-app.

    • Hvordan er jeg stillet som forbruger, når jeg betaler med Swipp på nettet?

      Du er stillet, ligesom når du bruger dit Dankort til at handle på nettet. Dvs. at du kan gøre indsigelse ved et fjernsalg (fx køb på nettet) efter indsigelsesreglerne, og du kan have ret til at få tilbageført en Swipp-betaling i følgende situationer:

          •    Det debiterede beløb er højere end det beløb, der er aftalt med modtager.

          •    Du har udnyttet en aftalt eller lovbestemt fortrydelsesret og givet webshoppen besked, før varen er leveret.

          •    Du har ikke fået den bestilte vare/tjenesteydelse leveret.

          •    Webshoppen, som du har handlet hos, er gået konkurs. Det gælder dog ikke, hvis der er branchekutyme for forudbetaling (fx flyrejser og koncerter), eller hvis der særskilt er aftalt forudbetaling med webshoppen (fx hvis webshoppen skal fremstille et bord til dig, og webshoppen har forlangt forudbetaling). Hvis du er i tvivl, skal du rette henvendelse til dit pengeinstitut.

    • Får webshoppen adgang til mit mobil- eller kontonummer, når jeg handler med Swipp på nettet?

      Nej. Det vindue, der kommer frem, som du skal indtaste dit mobilnummer i, kommer fra Swipp. Webshoppen ser hverken dit kontonummer eller dit mobilnummer (med mindre du selv aktivt indtaster mobilnummeret direkte i webshoppen, fx i din brugerprofil).

    • Hvorfor skal jeg ikke bruge "2-faktor-validering" som fx SMS-kode, når jeg handler med Swipp på nettet, som når jeg betaler med VISA eller MasterCard?

      Når du bruger Swipp som betalingsmiddel, er der ikke behov for den ekstra validering. For at blive oprettet som Swipp-bruger, skal du nemlig verificeres med bl.a. NemID. Allerede når du opretter dig som Swipp-bruger, sikrer vi altså, at den identitet, du opgiver, er korrekt, samt at du har adgang til den telefon, du bruger Swipp på. Samtidig skal du angive en PIN-kode, når du logger ind på Swipp-appen, hvilket sikrer, at andre ikke kan få adgang til din Swipp-app.

    • Hvad gør jeg, hvis jeg opdager eller mistænker misbrug af min Swipp-aftale?

      Du skal altid spærre din Swipp-aftale hurtigst muligt, hvis du opdager eller har mistanke om:

          •    at din mobiltelefon eller SIM-kortet er tabt eller stjålet

          •    at Swipp er blevet misbrugt

          •    at din NemID-adgangskode er blevet kompromitteret

          •    eller du på anden måde er i tvivl om, hvorvidt din Swipp-aftale er blevet misbrugt.

      Har du din mobiltelefon, kan du spærre din Swipp-aftale via Swipp-appen under ’Indstillinger’. Du kan også altid kontakte dit pengeinstitut og få spærret din Swipp-aftale. Er din Swipp-aftale spærret, kan du hverken sende eller modtage penge via Swipp. Ønsker du at ophæve spærringen af din Swipp-aftale igen (fx fordi du har fundet din mobiltelefon igen), skal du bruge NemID til at identificere dig med i Swipp-appen.

    • Hvad gør jeg, hvis jeg mener, at webshoppen har snydt mig?

      Du skal først forsøge at løse problemet direkte med den webshop, som har modtaget din betaling. Kan du ikke løse det med webshoppen, skal du snarest muligt gøre indsigelse mod betalingen ved at henvende dig til dit pengeinstitut. Dit pengeinstitut kan anmode dig om at udfylde en blanket, hvor du skal beskrive baggrunden og forløbet i forbindelse med indsigelsen. Bemærk, at du ikke kan gøre indsigelse, hvis det drejer sig om handel mellem private, hvor Swipp er anvendt.

    • Hvad sker der, hvis jeg taster forkert PIN-kode?

      Hvis du taster forkert gentagne gange, vil din Swipp-aftale blive spærret, og du skal genåbne den med NemID. 

    • Hvordan er jeg dækket, hvis jeg mister min mobil, og der foretages overførsler, jeg ikke kender til?

      Er din Swipp-aftale blevet anvendt uden dit kendskab, vil dit pengeinstitut dække tabet – med mindre du har handlet svigagtigt, udvist grov uforsigtighed eller med fortsæt undladt at opfylde dine forpligtelser, herunder undladt at spærre din Swipp-aftale. I disse tilfælde hæfter du selv for hele tabet.

    • Hvad gør jeg, hvis jeg modtager penge, som jeg ikke skulle have haft?

      Så skal du kontakte dit eget pengeinstitut.

    • Swipp virker ikke, hvad gør jeg?

      Oplever du tekniske fejl, er du velkommen til at kontakte Swipp kundeservice på 70 30 19 30

Spørgsmål og svar om Swipp med betalingskort

  • Tilmelding til Swipp med betalingskort
    • Hvordan tilmelder jeg mig Swipp med betalingskort?

      Det er ikke længere muligt at tilmelde sig som ny bruger af Swipp-appen med betalingskort. I og med at pengeinstitutterne bag Swipp er gået sammen med MobilePay, giver det ikke længere mening at holde fast i muligheden for også at kunne tilmelde sig Swipp med betalingskort. Man kan stadig bruge Swipp med betalingskort, hvis man allerede er tilmeldt.

       

  • Brug af Swipp med betalingskort
    • Hvordan virker Swipp med betalingskort?

      Swipp med tilknyttet betalingskort har stort set samme funktioner som den oprindelige Swipp-app. Forskellen er, at betalinger og overførsler trækkes fra et betalingskort og ikke direkte fra kontoen som ved Swipp-pengeinstitutter. Modtagelse af overførsler sker til den tilknyttede konto.

    • Kan jeg bruge Swipp til at betale med på nettet, når jeg er Danske Bank-kunde?

      Hvis du er kunde i Danske Bank, kan du i første omgang ikke bruge Swipp til at handle på nettet. Afhængig af efterspørgslen fra Danske Bank-kunder til at bruge Swipp ved nethandel, vil vi vurdere, om/hvornår det skal udvikles. Du kan i stedet bruge dit betalingskort direkte i webshoppen, eller du kan vælge at oprette en konto i et af de mere end 70 Swipp-pengeinstitutter og dermed få alle fordelene ved at anvende Swipp.

    • Hvordan bliver pengene trukket, når jeg er tilmeldt med et betalingskort, og jeg overfører penge eller betaler i en butik?

      Pengene trækkes altid direkte fra det tilknyttede betalingskort, når du godkender en overførsel/betaling.
      For kunder, der er tilmeldt Swipp med betalingskort, trækkes beløbet direkte fra betalingskortet, og Swipp dækker risikoen for manglende dækning. Når du betaler eller overfører penge med Swipp med et tilknyttet Visa/Dankort som betalingskort er det en Visa-transaktion, som bliver gennemført.

    • Hvor meget kan jeg overføre og betale for, når jeg er tilmeldt Swipp med betalingkort?

      De nuværende beløbsgrænser for Swipp-brugere tilmeldt med et betalingskort er 10.000 kr. om dagen og 150.000 kr. om året (for kunder i Swipp-pengeinstitutter er den daglige beløbsgrænse 50.000 kr.). Herudover kan der være en beløbsgrænse på det betalingskort, du vælger at tilmelde.

    • Hvor mange betalingskort kan jeg tilknytte i Swipp-appen?

      Du kan tilknytte et betalingskort. Dette kort kan du dog altid udskifte med et andet. Du åbner Swipp-appen med
      din personlige PIN-kode. Under ”Indstillinger” kan du se dine nuværende betalingskortoplysninger og opdatere
      betalingskortoplysningerne.

    • Hvor lang tid tager en Swipp-overførsel og -betaling, der går via betalingskort?

      Betalinger og overførsler gennemføres med det samme – ligesom hvis kunden var tilknyttet et Swipp-pengeinstitut.

    • Kan jeg bruge Swipp med betalingskort, hvis jeg har en Windows Phone?

      Swipp med betalingskort er kun udviklet til telefoner med et iOS- eller Android-styresystem. Vi
      følger udviklingen og efterspørgslen tæt og udvikler opdateringer og nye løsninger derefter. Lige nu er der dog ikke planer om at udvikle løsningen til Windows Phone.

    • Hvor skal jeg ringe hen, hvis jeg har brug for hjælp til Swipp med betalingskort?

      Ring til Swipp kundeservice på 70 30 19 30 eller skriv en mail til kundeservice@swipp.dk

  • Instillinger i Swipp med betalingskort
    • Hvordan retter jeg mine Swipp-brugeroplysninger?

      Du åbner Swipp-appen med din personlige PIN-kode og vælger ”Indstillinger”. Her kan du rette dine Swipp-brugeroplysninger. Bemærk, at hvis du vil flytte din Swipp-aftale til et andet pengeinstitut, sker der rent teknisk en sletning af din nuværende Swipp-aftale og en oprettelse af en ny. Det betyder, at du mister al historik i din aktivitetsliste i Swipp-appen. 

    • Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skifter mobilnummer?

      Når du skifter mobilnummer, skal du opdatere din Swipp-aftale med det nye nummer. Du skifter nummeret direkte i Swipp-appen under "Indstillinger". Du skal bekræfte ændringen af mobilnummeret med en aktiveringskode og kan derefter fortsætte som normalt. Det er vigtigt, at du altid ajourfører oplysninger om dit mobilnummer, da det er dét, der identificerer dig i Swipp-aftalen. Hvis du får nyt mobilnummer, og dit gamle nummer overtages af en anden, som herefter tilmelder sig Swipp, vil din aftale blive overskrevet (og udgå), og du skal melde dig til igen.

    • Hvordan ændrer jeg den konto, jeg Swipper fra?

      Du åbner Swipp-appen med din personlige PIN-kode og vælger ”Indstillinger”. Her kan du vælge mellem dine tilgængelige konti. 

    • Slettes min Swipp-aftale, hvis jeg afinstallerer Swipp-appen?

      Nej, din Swipp-aftale slettes ikke, hvis du afinstallerer Swipp-appen. Du vil fortsat kunne modtage Swipp-overførsler. 

  • Fakta om Swipp med betalingskort
    • Hvad er Swipp?

      Swipp er en nem og sikker mobilbetalingsløsning. Med Swipp kan du som privat bruger:

          •    Overføre penge til andre tilmeldte brugere
          •    Anmode om penge fra andre tilmeldte brugere
          •    Betale med Swipp hos en lang række erhvervsdrivende og herunder betale i butikker
          •    Få et hurtigt overblik over alle dine transaktioner

      Din Swipp-app vil løbende blive udbygget med nye attraktive tilbud og muligheder som fx betaling i netbutikker.

    • Hvem står bag Swipp?

      Swipp er et selvstændigt selskab stiftet i samarbejde mellem Nordea Bank Danmark, Nykredit Bank, Sydbank, Jyske Bank, Arbejdernes Landsbank, Spar Nord Bank og Lokale Pengeinstitutter. Således står næsten alle danske pengeinstitutter samlet bag Swipp. Ambitionen er at blive danskernes og virksomhedernes fortrukne betalingsløsning. 

  • Sikkerhed for Swipp med betalingskort
    • Er Swipp en sikker løsning?

      Sikkerhed er helt afgørende for Swipp, og på alle relevante parametre har Swipp samme sikkerhed, som du kender fra dit pengeinstitut. Når du tilmelder dig Swipp, skal du anvende NemID. Alle dine data opbevares sikkert. Swipp og pengeinstitutterne overvåger kontinuerligt sikkerheden og kan gribe ind, hvis der observeres noget mistænkeligt. For at kunne swippe til andre, se dine aktiviteter eller ændre dine indstillinger skal du først logge ind i Swipp-app'en med din selvvalgte 4-cifrede PIN-kode. Husk altid at opbevare din PIN-kode og din mobiltelefon hver for sig. Vi anbefaler desuden, at du bruger en låsekode på din mobiltelefon, og at du passer godt på telefonen. 

    • Hvad gør jeg, hvis jeg opdager eller mistænker misbrug af min Swipp-aftale?

      Du skal altid spærre din Swipp-aftale hurtigst muligt, hvis du opdager eller har mistanke om:

      • at din mobiltelefon eller SIM-kortet er tabt eller stjålet
      • at Swipp er blevet misbrugt
      • at din NemID-adgangskode er blevet kompromitteret
      • eller du på anden måde er i tvivl om, hvorvidt din Swipp-aftale er blevet misbrugt.

      Har du din mobiltelefon, kan du spærre din Swipp-aftale via Swipp-appen under ’Indstillinger’. Du kan også altid kontakte dit pengeinstitut og få spærret din Swipp-aftale. Er din Swipp-aftale spærret, kan du hverken sende eller modtage penge via Swipp. Ønsker du at ophæve spærringen af din Swipp-aftale igen (fx fordi du har fundet din mobiltelefon igen), skal du bruge NemID til at identificere dig med i Swipp-appen. 

    • Hvad sker der, hvis jeg taster forkert PIN-kode?

      Hvis du taster forkert gentagne gange, vil din Swipp-aftale blive spærret, og du skal genåbne den med NemID.

    • Hvordan er jeg dækket, hvis jeg mister min mobil, og der foretages overførsler, jeg ikke kender til?

      Er din Swipp-aftale blevet anvendt uden dit kendskab, vil Swipp dække tabet – med mindre du har handlet svigagtigt, udvist grov uforsigtighed eller med fortsæt undladt at opfylde dine forpligtelser, herunder undladt at spærre din Swipp-aftale. I disse tilfælde hæfter du selv for hele tabet.

    • Hvad gør jeg, hvis jeg modtager penge, som jeg ikke skulle have haft?

      Så skal du ringe til Swipp's kundeservice på 70 30 19 30 eller skrive til kundeservice@swipp.dk.

    • Swipp virker ikke, hvad gør jeg?

      Oplever du tekniske fejl, er du velkommen til at kontakte Swipp kundeservice på 70 30 19 30