Hvad kan vi hjælpe med?

Få svar på de mest almindelige spørgsmål om Swipp.

Erhvervssupport

Du er altid velkommen til at ringe eller skrive til Swipp Erhvervssupport:


70 30 19 29 kundeservice@swipp.dk

Åbningstider:

Mandag-fredag kl. 8-20
Lørdag-søndag kl. 11-17

Spørgsmål og svar

  • Tilmelding og brug af Swipp
    • Hvordan kan min virksomhed få betaling med Swipp?

      Der findes to forskellige Swipp-løsninger til virksomheder.

      Swipp Erhverv Mobilnummer: Hvor din virksomhed bliver tilmeldt Swipp med et eller flere mobilnumre. Her skal du enten
      oprette dig i din Erhvervs Netbank eller kontakte dit pengeinstitut for at blive oprettet.

      Swipp Erhverv Kasseintegration: Hvor der etableres direkte integration mellem Swipp og dit kassesystem. Her skal du
      kontakte dit pengeinstitut for at blive oprettet.

    • Hvilken løsning skal jeg vælge til min virksomhed?

      Swipp Erhverv Mobilnummer er til dig, der ønsker en enkel løsning, hvor kunderne betaler med Swipp ved brug af et mobilnummer. Kunderne indtaster beløb og dit telefonnummer og sender pengene til dig.

      Swipp Erhverv Kasseintegration er til dig, der ønsker Swipp integreret i dit kassesystem. Kontakt dit pengeinstitut for at høre mere.

    • Min virksomhed ønsker at modtage betalinger med Swipp. Hvad kræver det?

      For at få Swipp Erhverv Mobilnummer skal du have et mobilnummer og en konto i et pengeinstitut, der tilbyder Swipp. Mobilnummeret vil modtage en sms, der ud over at bekræfte betalingen også indeholder information om dagens samlede Swipp-omsætning. 

      For at få den integrerede POS-løsning, Swipp Erhverv Kasseintegration, skal du have en kassesystem-leverandør, der samarbejder med Swipp, og en konto i et pengeinstitut, der tilbyder Swipp. For at oprette en Swipp Handel-aftale skal du kontakte dit pengeinstitut.

    • Virker Swipp, selvom der ikke er god mobildækning i min butik?

      For at virke kræver både Swipp Erhverv Mobilnummer og Swipp Erhverv Kasseintegration, at kunden har dataadgang via mobilnet eller trådløst internet (Wi-Fi).

       

       

    • Hvad koster det at tilbyde Swipp som betalingsmiddel?

      Prisen for Swipp Erhverv Mobilnummer og Swipp Erhverv Kasseintegration kan du få oplyst af dit pengeinstitut.

    • Hvornår modtager jeg Swipp-betalingerne på min konto?

      Hvornår du modtager dine Swipp-betalinger afhænger af, hvilken Swipp-aftale du har.

      Med Swipp Erhverv Mobilnummer går betalingerne ind på virksomhedens konto med det samme, og det gælder alle ugens dage.

      Med Swipp Erhverv Kasseintegration vælger du selv, om du vil have Swipp-betalingerne overført til virksomhedens konto med det samme eller næstkommende bankdag.

    • Er Swipp en sikker løsning?

      Sikkerhed er helt afgørende for Swipp, og på alle relevante parametre har Swipp samme sikkerhed, som du kender fra dit pengeinstitut. Når du som privat bruger tilmelder dig Swipp, skal du anvende NemID og alle data opbevares sikkert. Modtager du som erhvervsdrivende betalinger med Swipp, er du altid sikker på at få dine penge, da der automatisk udføres dækningskontrol i forbindelse med alle Swipp-betalinger.

    • Hvorfor skal jeg vælge Swipp som betalingsmiddel til min virksomhed?

      Fordi Swipp er et nemt og sikkert betalingsmiddel med minimale transaktionsomkostninger, som kunderne har lige ved hånden i form af deres mobiltelefon.

    • Er jeg sikker på at få mine penge, der er overført med Swipp?

      Der udføres automatisk dækningskontrol i forbindelse med Swipp-betalinger, og når først kunden har godkendt en Swipp-betaling, kan den ikke trækkes tilbage. 

  • Fakta om Swipp
    • Hvad er Swipp?

      Swipp er en nem og sikker mobilbetalingsløsning. Med Swipp giver du dine kunder mulighed for at betale med mobilen i din butik, virksomhed, forening, idrætsklub etc. Swipp er en nem, sikker og billig betalingsløsning. Swipp er et moderne alternativ til betalingskort og kontanter. Både for dig og dine kunder. Swipp er god forretning og god service.

    • Hvem står bag Swipp?

      Swipp er et selvstændigt selskab stiftet i samarbejde mellem Nordea Bank Danmark, Nykredit Bank, Sydbank, Jyske Bank, Arbejdernes Landsbank, Spar Nord Bank og Medlemmerne af Lokale Pengeinstitutter. Samlet står mere end 70 pengeinstitutter landet over bag Swipp. 

  • Sikkerhed
    • Er Swipp en sikker løsning?

      Sikkerhed er helt afgørende for Swipp, og på alle relevante parametre har Swipp samme sikkerhed, som du kender fra dit pengeinstitut. Når du tilmelder dig Swipp, skal du anvende NemID. Alle dine data opbevares sikkert. Swipp og pengeinstitutterne overvåger kontinuerligt sikkerheden og kan gribe ind, hvis der observeres noget mistænkeligt. For at kunne swippe til andre, se dine aktiviteter eller ændre dine indstillinger skal du først logge ind i Swipp-app'en med din selvvalgte 4-cifrede PIN-kode. Husk altid at opbevare din PIN-kode og din mobiltelefon hver for sig. Vi anbefaler desuden, at du bruger en låsekode på din mobiltelefon, og at du passer godt på telefonen.